lørdag 16. februar 2013

Siste fiskerier

I går var det på nytt tid for lakesatsing... Til Femsjøen, hehe.. Trodde ikke jeg skulle være så kjapt tilbake, men Heiern hadde fått snust opp en ny plass det virkelig luktet lake av. Etter å ha studert både dybdekart og vanlig kart var vi vel alle enige om at dette så ut som en gjennomført ideell gyteplass og som sådan svært spennende. Jeg plukket opp Jonatan på veien og vi dro nedover. Nesten framme fikk vi telefon om at denne überspennende plassen var helt uaktuell. Åpent vann! Så da måtte vi bite i det sure eplet og ta turen tilbake til plassen vi allerede hadde prøvd. Vi hadde fått rapporter om brukbar fangst bare dager før, så vi hadde jo et snev av håp. Men etter den kvelden fikk vi bare konstatert at historien gjentok seg. Ole-Håkon tok en fisk med en gang slik jeg gjorde sist. Brukbar fisk på 1150g, men det ble det eneste. 5 mann borret flittig rundt og vi dekket et digert område. Null napp. Så nå er spikern i kista satt for den plassen. Nå ser jeg heller fram mot lakehysteri på helt andre plasser. Storfisken er målet, og står som alltid i høysetet :)

I dag hadde jeg lovet bruttern isfisketur, så da måtte vi dra et sted der vi kan oppleve litt action. Gjedde er alltid populært, uavhengig av størrelse så da ble Mjær igjen et godt utgangspunkt. Vi satt oss til på en plass jeg skjeldent besøker lenger. Her er det nok av gjedde i allefall, så sjansen for litt lyd på nappvarslerne er absolutt tilstede.

Det ble ikke det actionfylte fisket man kan få her, men så er vi midt i februar og. Men bruttern fikk ei gjedde tilslutt, så han var strålende fornøyd og turen vellykka :)


1540g



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar