søndag 23. juni 2013

Flere stampass og nytt utstyr

De siste to ukene har jeg vært ganske bajas på fiskefronten. Har tilbrakt annenhver dag i snitt ved min faste stamswim. Fikk litt blod på tann da jeg allerede ved stam nummer to i mitt liv bare var noen stakkarslige 200 gram unna å bikke 2-kilos. Litt ekstra spesielt var det når det ikke akkurat er snittstørrelsen her for å si det mildt. Det var jo heller ikke målretta på den turen, men turene i etterkant har vært det.

Vel, jeg har ikke akkurat gjentatt suksessen, men opplevd en del ting i praksis om stamfiske som jeg har både lest og hørt fra andre. På en av mine siste turer lyktes jeg å få en brukbar fisk igjen da jeg testet en teori basert på egen erfaring og da er det virkelig moro når du ser at det virker. 1450g veide den og fightet slik en stam skal gjøre :) Det er heller ingen tvil når stanga omtrent rives ut av stangholdern når stamen hogger til!

Jeg skal legge til at dette er min stam nr 5 da jeg faktisk har fått et par til i mellom denne og de jeg tok på min første Hobøltur, men de har vært type mini og ikke verdt å nevne. Bare notert i all stillhet i loggen uten videre oppmerksomhet :P


Først et mattebilde...


..så et heller mislykka poseringsbilde. Fisken var helt umulig å ha med å gjøre, og sprella utstanselig. Legg merke til vann på linsa, hehe.


Har også fått bestilt opp et par duppeditter til feederfiske. Selv om jeg skaffet store deler av det jeg trengte i fjor, har det vært visse ting jeg har savna. Det tok sin tid før det havna på postkontoret, men nå er det endelig i hus. Få steder å oppdrive stangholdere. Trodde ikke det skulle være så vanskelig. Ikke helt fornøyd med løsninga på de heller, men litt modifikasjon fiksa den biffen, måtte dessuten bare kjøpe de jeg fikk tak i.


Som skapt for å hekte sena ved tilslag. Her må en minijustering til.


Klar til bruk! :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar