mandag 22. april 2013

Første tur i åpent vann!

Skogseidturen vår gikk i dass, så da måtte vi finne en erstatning. Vanskelig å finne en passende erstatning til kemborøyer, men mer isfiske var rimelig utelukka. Jeg la ned et veto i all beskjedenhet. Sjøørretfiske ble foreslått og etter en kort diskusjon om passende destinasjoner, var vi brått på vei til Hvaler. Jeg har kun et forsøk på samvittigheten for nærmere 12-14 år siden i drammensfjorden, så jeg gledet meg litt tross for at jeg har brukt mange hundre timer på ørret de siste åra. Enn dog innlandsørret vel å merke.

Det er jo veldig tidlig på sesongen, vi hadde vel ikke forventet at fisken gikk bananas. Jeg hadde forresten lagt lista veldig lavt og ville sett meg fornøyd bare jeg fikk SØ. Og SØ fikk jeg omsider, så da var det også i boks. Det ble bare to mindre fisker på land men tre ganger så mange som ikke ville helt opp. Ellers er det alltid god stemning og en hyggelig tur når OFA-lag 702 drar på tur :)


Sesongen i åpent vann markeres med noe sterkt :)


Det kastes jevnt...


Kastingen tar på og i blandt må en hvil til...


Hogger auren snart?


Jaggu satt den plutselig. Ikke mer en stort 350 gram, men alikevel den første av to denne turen og første i sjøen noensinne. Med andre ord hjertelig velkommen!


Kjetil ble sjøørretkongen av Hvaler. Renser her sin største for turen.


Sjølandskapet her ute er upåklagelig. Vakkert og flott, med mye øyer og skjær. Det "lukter" sjøørret hvor enn du går...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar