onsdag 16. april 2014

Årets første stam

Jeg klarte ikke helt å akseptere at det ikke skulle være mulig å få kontakt med stam på plassen jeg testa 25. mars, så 1. april tok jeg turen på nytt. Satset på at naturen lot være å spile meg noen puss fra sin side :P

Hadde gjort klart alt dagen i forveien, så det var bare en kjapp tur hjemom for å hente sakene. 20 min senere var jeg på plass og fikk ut både agn og fôr. De første timene skjedde det ikke stort, men i 20-tiden kom det noen plask på fôrplassen. Jeg hadde nettopp tatt opp den ene stanga for å skifte agn og kasta den ut på nytt da stang nummer 2 plutselig står å vipper no voldsomt. Kasta meg over i ren refleks og fikk satt tilslag på en fisk som allerede hadde kroket seg selv. Fisken kjempet godt i strømmen, men hadde med fordel vært enda mer brutal lenger ut på sesongen. Men drit moro var det! Og jeg ble enda mer gira da jeg så de røde finnene og de blanke skjellene. Fikk fisken pent og pyntelig i håven og litt senere notert til 1535g / 49cm. Det ble med den ene, men det var årets første! Og fler skal det bli :)


1535g / 49cm


Årets første...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar