søndag 11. august 2013

Mer buk og stam...

Det har vært mye fisking om dagen. Når sant skal sies har det blitt nesten hver dag i 3 uker nå. Det blir vemodig å la ferien ta slutt, men slik er det bare.

Når jeg bråbestemte meg for å gutse på vederbuk, hadde jeg sett for meg at det skulle brukes vesentlig mer av de siste feriedagene til første runde på det. Men når 2-kilosen kom så fort, var det ikke noe problem å sette videre satsing på vent. OHH inviterte til stamfiske i glomma på en ny plass, og brått var jeg i stam-modus igjen.

Det ble en ganske hektisk økt. I løpet av halvannen time sto den ene stanga i full flex etter den andre. Vi fikk god bruk for begge håvene våre da vi faktisk måtte håve flere fisk samtidig :P Da vi ga oss etter noen timer kunne vi notere 5 fisk, 2 på meg og 3 på OH. Min største for kvelden ble dog en stor overaskelse. I alle fall for meg. Vederbuk! Så allerede i håven at dette var en skikkelig fin fisk. Vi tippet rett over halvannen kilo, men vekta gikk enda lenger og stoppet på 1890g :) Den går inn i loggen som min nest største sålangt i tillegg til at jeg fikk min fjerde stam over halvannen kilo. Det er vel unødvendig å nevne at jeg var happy. En fin måte å feire på, jeg som tross alt fylte 25 år denne kvelden og :D

Dagen etter bar det ut igjen for mer stam, men nå var jeg alene. Traff igjen på en intens bittperiode, men den var veldig kort. Desverre ble det mye kløn med både ryking av takler og backlash oppi det beste bittet og det gjorde meg ufokusert på den ene stanga jeg alltid klarte å ha ute. Bomma på flere tilslag, i tillegg mista jeg en fisk som satt noen sekunder. Men 3 stam kom på land så alt i alt var jeg fornøyd.


Kjøring av første fisk for kvelden. Foto: OHH


Vederbuk 1890g. foto: OHH


Stam nr 4 over halvannen kilo. Også min 4. største totalt. 1670g. Foto: OHH


Stam fra dag 2. Ingen over halvannen, men du verden for noen fightere!! Denne veide 1230g og var den nest største.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar