mandag 26. august 2013

De siste turene!

Det går fremdeles tett mellom fiskeøktene om dagen og flere fisk har vært på land. Sånn ellers er det ikke noe ekstraordinært å nevne. Et nytt sted prøvd og flere turer til gode gamle plasser. Og sånn går nå dagan...

Noen flere stam har det blitt. Vederbuk som bifangst. Har slått meg litt til ro på de artene for året, og nå går det mest i "pleasure angling"-style på den fronten.

Brasmen må jo regnes som årets store fiasko. Har rett og slett gravd meg ned i et sort hull hvor de store ikke finnes. Gikk på med friskt mot i en ny lokalitet forrige helg, stasjonert i indre østfold men ei uten å lykkes her heller. Det gikk mye tid på kartlegging av fiskeplassen da, så fikk ikke fiska så effektivt den første turen. Plassen får øremerkes til videre satsing senere.

Ellers var bruttern på besøk forleden og vi hadde avtalt en meitetur. Glomma ble destinasjonen. Jeg hadde ikke sett for oss noe mål om hverken art eller størrelse på fisk, men mixa en fôrblanding ment for brasme. Og brasmer ble det, men mest smått. Jeg fikk dog en litt pussig opplevelse da jeg gjorde gjenfangst på brasma jeg persa med i juni. Den hadde slanka seg litt siden sist, og veide nå 1700g blank. "Scar", som jeg velger å kalle den ser ganske sliten ut gitt. Da jeg fikk den i juni, hadde den et stygt sår på høyre side men det så ut til å gro den gang og nå så det enda bedre ut. Den har alikevel en del arr fra tidligere skader og derav navnet, hehe. Det er andre sikre gjenfangst av fisk jeg gjør i år, og det er alltid moro å se at CnR fungerer.







"Scar"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar