tirsdag 20. oktober 2015

Høstrapport!

Vel hjemme etter langtur kunne man så smått ta fatt på høstlige fiskeaktiviteter her hjemme. Det var fremdeles mulig med en liten innspurt på noen meitearter, men aller helst var det på tide å finne fram vinduet igjen og hente ut jiggskrinet fra boden.

Først dro jeg og Leif på et par turer i de nederste delene av Glomma for å se om det var noen bitevillige fisker i områdene her. At sesongen er på hell for mange arter kunne merkes godt, men jeg fikk i allefall oppgradert sikpers og samtidig testet ut noen nye plasser for min del. Innimellom dette fikk jeg avlagt noen pass etter stam i hjemområdet mitt, noe som resulterte i et par brukbare fisk opptil 1580g.

Så var det duket for en vindustur igjen. Ole-Håkon var på veien og ringte likegodt for å slå av en prat. Det tok ikke så veldig lang tid før jeg bestemte meg for å henge med på sparket. Litt småtrøtt denne kvelden, men jeg kunne notere meg for ny pers på dvergulke, ulke og skrubbe så det var en vel anvendt kveld. Senere hadde vi en vindustur til og skrubbepersen ble ytterligere oppgradert til 500g.

Etter en abbortur med litt smålabre resultater i forkant av langturen til vest, klødde det litt ekstra i fingrene etter å få tatt en revansj på den. Leif ble med på første tur. Først av alt skulle jeg teste min nyreparerte motor. Å ha en upålitelig båtmotor er pyton, men jeg kunne vende tommelen opp da den tilsynelatende gikk akkurat slik den skulle hele dagen igjennom. Fiskemessig kom det 30 striper i båten denne turen og 4 av disse var over kiloen. Så det måtte kunne kalles i veldig vellykket økt og hakket bedre både antalls og størrelsesmessig enn sist tur.

Jeg var ikke helt ferdig med abborfiskinga. Samtidig hadde jeg og fiskekompis Kjetil hatt en intensjonsavtale om en tur til. Så to dager senere ble det en ny økt. Antallet var nå halvert, men jeg satte ny pers på gjørs i morgentimene og tok en storabbor til utpå dagen på 1120g, så det ble en bra tur og høstens abborresultat for min del kan sies å være i boks.

1580g.

Ny skrubbepers 350g, som senere ble oppgradert enda et hakk opp til 500g.

Ny ulkepers. 118g.

1040g

1120g

Ny pers på gjørs. 1060g.


Stående skrubbepers på 500g.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar